بخت مناسبي که رابطه با ايران در اختيار روسيه گذاشته است

از روز گذشته تاکنون، بخشي از مطالب مطبوعات بين‌المللي درباره ايران، به موضوع گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي اخير ميان ايران و آمريکا اختصاص يافته است. در اين زمينه، خبرگزاري «رويترز» مي‌نويسد، وزارت خارجه آمريکا بدون اينکه به جزئيات گفت‌و‌گوهاي دو طرف در ژنو اشاره کند، با صدور بيانيه‌اي اعلام کرده مقامات ايراني و امريکايي مباحثات سازنده‌اي داشته‌اند.
ماري هارف، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در اين زمينه گفته: «بايد بگويم اين مباحثات سازنده بود... ما نمي‌خواهيم وارد جزئيات شويم». به گفته وي، ايران و گروه ۱+ ۵ پيش از برگزاري اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل با يکديگر ‌مذاکره مي‌‌کنند؛ اما مکان اين مذاکرات هنوز تعيين نشده است.

موضوع گفت‌و‌گوهاي ايران و انگليس براي بازگشايي سفارتخانه‌ها در پايتخت‌هاي يکديگر، از جمله ديگر موضوعاتي است که امروز مورد توجه شماري از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.
بنا به خبرگزاري «ترند»، محمد حسن حبيب الله‌زاده، کاردار سفارت ايران در لندن اظهار داشته ايران و انگليس در حال گفت‌و‌گو براي بازگشايي کامل سفارتخانه‌ها در آينده‌اي نزديک هستند. وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون سفارت ايران در لندن‌ به ايرانيان خدمات کنسولي ‌مي‌دهد، گفته، همه بخش‌هاي ديگر سفارتخانه نيز به زودي فعال خواهند شد. به گفته وي، مذاکرات بدين منظور ميان مقامات دو طرف در جريان است.

اما در مطلبي مربوط به تعاملات اخير اقتصادي ايران و روسيه، سايت نشريه «تايم» به بررسي قرارداد اخير نفتي ميان دو کشور پرداخته و آن را بهترين شانس روسيه براي مقابله با تحريم‌هاي غرب عليه خود دانسته است.
اين سايت مي‌نويسد، قرارداد نفتي اخير ميان مسکو و تهران، بخشي از تلاش‌هاي ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه براي انتقام‌گيري از آمريکا و متحدانش به سبب وضع تحريم‌هاي متعدد عليه روسيه است.
در اين مطلب اشاره شده که در اواخر ماه آوريل و زماني که نخستين دور تحريم‌هاي غرب عليه روسيه به تصويب رسيده و اجرايي شد، پوتين هشدار داد ‌اين دشمني ‌آمريکا و اروپا عليه روسيه، بدون پاسخ نخواهد ماند.

در ميان ديگر مطالب، سايت شبکه خبري «راشا تودي» از ساخت يک سامانه دفاع موشکي مشابه «گنبد آهنين» رژيم اسرائيل از سوي ايران خبر داده است. اين سايت مي‌نويسد يک فرمانده ارشد نظامي ايران اعلام کرده، اين کشور به زودي از يک سامانه دفاع موشکي مشابه گنبد آهنين رژيم اسرائيل و «پاتريوت» آمريکا رونمايي خواهد کرد که مي‌تواند موشک‌هاي شليک شده به سمت ايران را در ميانه راه رهگيري کرده و هدف قرار دهد.
امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص) گفته ايران در حال آماده‌سازي شماري سامانه پيشرفته دفاعي است که در ماه سپتامبر از آن‌ها رونمايي خواهد شد.

در پايان در مطلبي در حوزه فرهنگي، روزنامه «صباح» ترکيه اقدام اخير اصغر فرهادي، کارگردان سر‌شناس کشورمان در حمايت از مردم غزه را بازتاب داده است. اين روزنامه مي‌نويسد، اصغر فرهادي، کارگردان ايراني برنده جايزه اسکار، با حضور در مرکز انتقال خون تهران، خون خود را به قربانيان تهاجم رژيم اسرائيل به غزه اهدا کرد.
اين روزنامه ضمن اشاره به اينکه فرهادي از سازمان‌هاي بين‌المللي خواسته نسبت به توقف تهاجم رژيم اسرائيل به غزه اقدام کنند، به نقل از وي مي‌نويسد: «اقدامات اسرائيل در غزه ‌ماهيتي ديکتاتوري دارد و من اميدوارم ‌کشتار‌ها خيلي زود متوقف شود».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, | 19:8 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.